משרד פרסום ושיווק ברשתות חברתיות
הרשתות החברתיות השונות, ובעיקר פייסבוק, הולכות והופכות ליותר ויותר דומיננטיות באינטרנט – וכל משרד פרסום שרוצה להבטיח ללקוחות שלו את התוצאות הטובות ביותר חייב לקחת זאת בחשבון, ולכלול את השיווק ברשתות החברתיות בסל המוצרים שהוא מציע.
למה כדאי להשתמש ברשתות חברתיות גם לשם פרסום ושיווק?
און יבין, מנכ"ל משרד הפרסום Exactive, מונה 5 סיבות שהופכות את השיווק ברשתות חברתיות לכה אפקטיבי:
סיבה אחת היא הפופולאריות שלהן: אם יותר ויותר אנשים נמצאים יותר ויותר זמן במקום מסוים, כדאי להגיע אליהם שם.
סיבה שנייה היא האפשרות להגיע לקהל יעד ממוקד מאוד – כך, למשל, חברה לייצור בגדי היריון יכולה להגיע לקבוצה של נשים הרות ולא לבזבז משאבים על בני נוער או קשישים.
סיבה שלישית היא האינטראקציות השונות והמגוונות אותן ניתן ליצור ברשתות חברתיות, שבהן הגולשים אינם פאסיביים אלא לוקחים חלק פעיל ולמעשה תורמים תוכן משלהם.
סיבה רביעי בגללה משרד פרסום מציע ללקוחותיו להפגין נוכחות מושכלת ברשתות חברתיות היא האמינות הגבוהה שמייחסים רוב הגולשים לתכנים המתפרסמים ברשתות אלה, הרבה יותר מבאנרים, מודעות בגוגל אדוורדס או פרסומות אוף ליין על סוגיהן השונים.
סיבה חמישית היא העלות הכספית הנמוכה של השיווק ברשתות חברתיות, בוודאי ובוודאי ביחס לתוצאות.
הנתונים מוכיחים: הפרסום ברשתות חברתיות עובד
סקרים ומחקרים שונים מחזקים את דבריו של און יבין: על פי ה- eMarketer, 3 מכל 4 גולשים מתרשמים באופן חיובי ממותגים הפעילים ברשתות חברתיות, ואחוז דומה ציין כי אינטראקציה עם חברה מסוימת ברשת חברתית מחזקת אצלו את הרצון להפוך ללקוח או לשמור על קשר עם החברה. ממחקר אחר, אותו ערכה חברת Beyond, עולה כי 1 מכל 3 גולשים הפוגשים מוצר כלשהו ברשת חברתית ירכשו אותו בסופו של דבר.
האפיקים השונים של שיווק ברשתות חברתיות
משרד פרסום המתמחה בשיווק ברשתות חברתיות מציע מגוון כלים לעשות זאת, כשהמטרה היא ליצור את התמהיל האפקטיבי ביותר עבור כל לקוח ספציפי.
הכלי העיקרי הוא הקמת דף עסקי בפייסבוק – פלטפורמה מצוינת לשמור על קשר שוטף עם הגולשים, לקבל מהם פידבקים ולמתג את החברה כמובילה בתחומה.
בנוסף, יציע משרד פרסום לרוב הלקוחות גם את הניהול השוטף של אותו דף עסקי, על מנת למצות ממנו את מלוא התועלת האפשרית ולהבטיח כי הדף ישקוק חיים וגולשים, יספק להם תוכן בעל ערך ויחזק את הזיקה שלהם לחברה כמו גם את הרצון שלהם לרכוש ממנה מוצרים ושירותים (בעוד דף עסקי שמתעדכן פעם בחודש עלול להזיק יותר מאשר להועיל).
אתגר נוסף של משרד פרסום המתמחה בשיווק חברתי הוא הקצאה מדויקת של המשאבים השונים לרשתות החברתיות השונות: אמנם פייסבוק היא הלוקיישן המרכזי, אבל גם טוויטר, יו טיוב, לינקדין וכן רשתות חברתיות קטנות יותר אך ממוקדות מאוד עשויות לתרום רבות לאפקטיביות הקמפיין.
המאמר בחסות משרד פרסום www.exactive.co.il