איך עזרו ניר גלילי וסונול לעיר חיפה ולתושביה?
ל"סונול", כמו חברות מובילות ומפעלים גדולים רבים אחרים, נוכחות בולטת באזור חיפה, שמהווה לא רק את העיר השלישית בגודלה בארץ אלא גם מוקד תעשייה חשוב. בהתאם אך טבעי הוא שהחברה, והעומד בראש תת אלוף (מיל.) ניר גלילי, נרתמו לעזרת העיר ותרמו לתושביה רכב ביטחון מיוחד ומאובזר היטב.
החיבור בין חיפה לסונול
עוד לפני התרומה של ניר גלילי וסונול לעיר חיפה היה קיים כאמור קשר הדוק ועמוק בין העיר היפה שעל הכרמל לבין חברת הדלק המובילה, שמחזיקה בכ-23% מכלל שוק הדלק בישראל.
כבר לפני כ-100 שנה, כשסונול רק הוקמה (ועדיין נקראה בשם ואקום אויל) אזור חיפה והצפון היה מרכז פעילותה. דוגמה נוספת לנוכחות הבולטת של סונול בעיר שדוגלת בקירוב לבבות בין יהודים, נוצרים ומוסלמים ובכלל בין בני אדם באשר הם, היא התחנה הייחודית של סונול שעל עיצובה הופקד האדריכל המוכר ישראל גודוביץ'. את העיצוב יצר גודוביץ' בהשראת אוהל קרקס בשנות ה-80 של המאה הקודמת, ואת התוצאה ניתן לראות סמוך לכניסה הדרומית לחיפה, על כביש החוף (ליד פארק הכט שהוקם בשנים האחרונות לטובת תושבי העיר).
רכב הביטחון המשוכלל שתרמו ניר גלילי וסונול
התרומה הספציפית של "סונול" לעיר חיפה קרמה עור וגידים בשנת 2011, בין השאר בזכות הקרן לחיפה – עמותה שפועלת במתכונת של מלכ"ר, בעיקר בעזרת מתנדבים, ואשר שמה לה למטרה לשפר את איכות החיים בחיפה ובקרית חיים באמצעות יוזמות שונות בתחומי החינוך, התרבות, הבריאות, החברה, הצדקה ועוד.
בכירי סונול התלבטו לא מעט איך יוכלו להחזיר אהבה לעיר שבה הם מרבים לפעול, ובסופו של דבר הבחירה נפלה על רכב ביטחון.
ניר גלילי מנכ"ל סונול מאז 2010 ומי שכאמור הגיע בצה"ל לדרגת תת אלוף, הסביר את הבחירה – רכב ביטחון מאובזר במיוחד וכמובן חדש לחלוטין – בכך שביטחון התושבים הינו צורך ראשון במעלה. בטקס החגיגי גם הדגיש גלילי כי התרומה של סונול לחיפה הינה טבעית הן מבחינת החברה והן מבחינתו האישית.
הרכב משמש את עיריית חיפה לצורך סיורים ברחבי העיר ובמיוחד בסביבתם של בתי ספר, מוסדות ציבור וכמובן גני ילדים, ובכך מגביר הן את רמת הביטחון השוררת בעיר והן את תחושת התושבים כי העירייה דואגת לביטחונם כך שהם בידיים טובות. ראש עיריית חיפה, יונה יהב, ציין כי מעורבותן של חברות גדולות דוגמת סונול היא מרגשת ומחמיאה, וכמובן מסייעת מאוד לתושבי חיפה.
הקריירה הצבאית הענפה של תא"ל גלילי
ניר גלילי התגייס לצה"ל ב-1973 והשתחרר כעבור כרבע מאה. בתווך מילא שורה ארוכה של תפקידי פיקוד והשתתף כמובן במלחמות ובקרבות, כך שבאופן טבעי תרם לבטחונם של תושבי חיפה גם לפני אותו רכב ביטחון שבהענקתו לעיר היה מעורב.
במלחמת יום כיפור היה גלילי מפקד טנק, ובמלחמת לבנון הראשונה (או כפי שנקראה בהתחלה, "מבצע שלום הגליל") מילא את תפקיד סגן מפקד גדוד 195 של חטיבת השריון 500. בהמשך דרכו הצבאית כיהן גם כמג"ד בחטיבה זו (ולחם רבות בלבנון) וכמפקד החטיבה.
תפקידיו הבאים היו מפקד עוצבת עידן (אוגדת מילואים של פיקוד מרכז) ומפקד מחנה "שומרון", הלא הוא המרכז הלאומי לאימונים ביבשה אשר מוכר גם פשוט בשם "צאלים" ומהווה את הבסיס המרכזי לאימונים של זרוע היבשה.
במקביל לשירותו הצבאי השלים תא"ל גלילי תואר ראשון (בהיסטוריה כללית) ותואר שני (במנהל עסקים), שניהם מאוניברסיטת תל אביב, ולאחר שחרורו ובטרם התמנה למנכ"ל "סונול" כיהן כמנכ"ל חברת "שלמה החזקות".