יועץ אינטרנט
רבים מהאתרים שעולים לרשת האינטרנט עולים ללא תוכנית אופרטיבית, חשיבה על יעדי
האתר והוצאתם לפועל על ידי עיצוב האתר ותהליכי הזרימה שבו.
יועץ אינטרנט מלווה את הקמת האתר מתחילתו ואמור לתכנן את כל שלבי תהליך ההקמה
כדי לייצר אפקטיביות ביצועית. ישנם 3 תחומי יעוץ עיקריים:
אפיון הצורך של הלקוח:
הבנה לעומק של העסק ומטרותיו, יתרונותיו התחרותיים, מתחרים, סביבה עסקית, תחומים משיקים, אפשרויות גידול והתרחבות, מאפייני כוח האדם ומבנה ארגוני ועוד . כל זאת כדי לזהות ולאפיין את
ליבת הצרכים של העסק.
טכנולוגיה:
ישנם מגוון פתרונות שונים וייחודיים. בחירת הטכנולוגיה הנכונה תעזור משמעותית להשגת היעדים
תייעל ותפשט את תהליך העבודה ותחסוך זמן יקר וכסף.
שיווק וקידום האתר:
חשוב לקבוע מטרות ויעדים לקידום האתר ושהם יהיו ברי מדידה והשוואה. בנוסף צריך להבנות יכולת למדידת ההחזר על ההשקעה ( ROI ) ולקבל ערכים כלכליים בסוף התהליך.
יועץ אינטרנט צריך לנתח את כלל ערוצי הקידום ולהתאים אסטרטגיה נכונה הן מבחינת קהלי היעד והן
מבחינת תקציב השיווק. הערוצים המרכזיים הנם:: קידום אורגני, קידום ממומן, רשתות חברתיות,
בלוגים ופורומים, שותפי חיפוש, קניית מדיה, יו טיוב וסרטוני וידאו, רי מרקטינג ועוד .
יעוץ בנושא עיצוב האתר:
ישנם ארבעה אלמנטים חיוניים אשר חייבים להתאים ולעבוד בסינרגיה אחד עם השני כדי לממש עיצוב אתר מוצלח:
אותנטיות: ההבטחות שניתנות לגולשים באמצעות אתר האינטרנט צריכות להיפגש ולהתקיים
"בעולם האמיתי"
כיוונון צבעים ודרך הבעה: האם ערכת הצבעים, האלמנטים העיצוביים וחווית המשתמש עולים
בקנה אחד עם המותג שלך?
הצגת התוכן: התוכן של האתר צריך לשקף את מיצוב המותג ואת האישיות של החברה.
אלמנטים של ניווט: מערכת הניווט צריכה להעביר חוויה חיובית, העולה בקנה אחד עם המיצוב
וערכי המותג.
תחומים נוספים שחשוב לטפל בהם:
הבנת צרכי הארגון/העסק וצרכי לקוחותיו ובניית תכנית עסקית לאתר האינטרנט
בחירת הטכנולוגיות המתאימות לצרכי הלקוח והתאמתם לטכנולוגיות הקיימות בארגון
פתרונות אחסון וגיבוי
אפיון אתר האינטרנט מהבחינה העיצובית ותהליכי זרימה של יעדים ומטרות
אפיון חווית משתמש ותנועת גולשים
אפיון ממשק האתר ( CMS )
יעוץ בנושא תכנים שיווקיים לאתר
יעוץ בנושאי קידום האתר והטמעתם כבר בתהליך בניית האתר וכתיבת התכנים
ניהול פרויקט בניית האתר מול חברת התוכנה
תחום הייעוץ באינטרנט נועד לפשט את תהליך העבודה ולמקד אותו בשאלות החשובות באמת,
בזמן ובמקום הנכון ולספק להן מענה מקצועי בשפה קלה להבנה וליישום.
היועץ נדרש להתאים את המלצותיו לצרכי הלקוח, לערכי הליבה של העסק שלו ולכוון לתוצאות ברות השגה ומציאותיות, להיות אובייקטיבי עם לוחות זמנים ועלויות ברורות ומדידות.