און יבין מסביר על קידום אתרים - איך להתבלט גם בסלולרי?
הסמארטפונים הם חלק בלתי נפרד מהחיים של רבים מאיתנו (בתחילת 2013 אחוז בעלי הסמארטפונים בישראל כבר עמד על קרוב ל- 57), שעושים במכשיר הקטן אבל החכם שימוש נרחב במיוחד: על פי מחקר של גוגל, 93% מבעלי הסמארטפונים משתמשים בו לגלישה (כשרובם עושים זאת גם כשהם בבית, ובעצם בכל מקום כמעט) ו- 86% מחפשים דרכו מידע.
המסקנה: בעלי אתרים שרוצים להיחשף לעיניים רבות ככל האפשר חייבים להשקיע גם בנוכחות סלולרית. לדברי און יבין, מנכ"ל משותף של משרד הפרסום Exactive, בארה"ב למשל נרשמו בשנים האחרונות קפיצות מדרגה משמעותיות בכל הקשור להיקף התקציבים שהופנו לשיווק סלולרי ובפרט לקידום אתרים במובייל (בין השאר על חשבון פרסום בדסקטופ) – וגם בישראל הכיוון ברור והעתיד שייך לפרסום ושיווק סלולריים.
אתר רספונסיבי או אתר ייעודי?
עוד לפני שמשקיעים בקידום אתרים בסלולרי, מציין און יבין, חשוב להחליט איזה אתר לבנות עבור הגולשים דרך הסמארטפונים, כששתי האופציות העיקריות הן אתר רספונסיבי (הידוע גם בשם "אתר מגיב") ואתר ייעודי.
אתר רספונסיבי, מסביר און יבין מנכ"ל משותף במשרד הפרסום Exactive, הוא כזה המזהה את המכשיר שבו משתמש הגולש ומתאים את התצוגה לממדי המסך הספציפי. אופציה זו מאפשרת בניית ותחזוקת אתר אחד בלבד לכל סוגי המכשירים, אולם אינה מאפשרת לספק לגולשים הסלולריים תוכן ייעודי עבורם (אלא רק מבחינת התצוגה) – ועל כן מתאימה במיוחד למקרים בהם אין צורך של ממש בכך.
אתר ייעודי לסלולר כשמו כן הוא, אתר שנבנה במיוחד עבור גולשים סלולריים, וברוב רובם של המקרים הוא פועל במקביל לאתר ה"רגיל" – כך שצריך לתחזק שני אתרים במקביל. היתרון הוא שניתן להציע לגולשים הסלולריים תכנים מתאימים לאופן הגלישה (כלומר קצרים יותר וממוקדי מטרה יותר).
מבחינת קידום אתרים, מבהיר און יבין, האופציה השנייה מורכבת יותר שכן יש צורך לקדם במקביל את שני האתרים, זה המיועד לגולשים דרך סמארטפונים וזה המיועד לגולשם דרך מחשבים נייחים. מצד שני, לאתר מותאם במיוחד לסלולרי יש גם יתרונות שמקנים לו נקודות זכות אצל גוגל ועל כן קל יותר לקדם אותו במקרים מסוימים.
איך לקדם אתרים בסלולר באופן אפקטיבי – משרד הפרסום Exactive מסביר
לפי משרד הפרסום Exactive אחד הפרמטרים שגוגל החלה לייחס לו חשיבות רבה הוא זמן הטעינה של האתר – כך שכדאי "לנכש" מהאתר הסלולרי תמונות כבדות או כל תוכן אחר שמאט את מהירות עלייתו.
בנוסף, כדאי להציג בחלק העליון של הדפים טקסטים קצרים יחסית ומרווחים, ואם רוצים להרחיב או להעמיק לעשות זאת בחלק התחתון של הדפים.
עוד חשוב לקדם את האתרים עבור מילות מפתח המופיעות בחיפושים סלולריים (שעשויים להיות שונים מאלה ה"רגילים").