בניית חנות וירטואלית – למכור בצורה חכמה
החלטתם לצאת אל העולם הגדול של האינטרנט ולפתוח חנות וירטואלית? זה הזמן לראות איך עושים את זה נכון. ככה תמכרו יותר מוצרים, ככה תעבדו בצורה יותר יעילה. גם אתם וגם הלקוחות שלכם תרוויחו.
כיום, כאשר כמות העסקאות באינטרנט עולה מדי שנה, אין זה פלא שמרבית העסקים שיש להם חנות פיזית דואגים לבניית חנות וירטואלית על ידי אנשי מקצוע מנוסים. השינויים בסדרי העדיפויות של הצרכן והאפשרויות העומדות בפניו לרכישה און ליין בכל זמן נתון, עושים את שלהם. כל בעל עסק רוצה לשחק במגרש בו הוא יכול להציע את מרכולתו לכל לקוח, בכל מקום בעולם, בלי הפסקה.
עבור בעל העסק מדובר ברווח כפול, הוא גם מצליח להשיג לקוחות וגם לא צריך להעסיק עוד עובדים בשביל הפעלת החנות,כפי שמיד נראה את כל תהליך המכירה ניתן לעשות בלי התערבות אנושית, השלבים היחידים שדורשים התערבות זו הזנת התכנים בחנות ושליחתם המוצרים ללקוחות. את זה יכולים לעשות העובדים בעסק או אפילו בעל העסק עצמו. מבחינת הלקוח, מדובר על רווח יותר מכפול, הוא מרוויח זמן, הוא מבזבז פחות כסף, תהליך הקנייה הרבה יותר יעיל ונוח, והכי חשוב, הוא נפתח להרבה חנויות שסביר להניח שאלמלא האינטרנט הוא לא היה מגיע אליהן.
כיצד בונים חנות וירטואלית בחוכמה
משיטוט קל באינטרנט אנחנו מגליים שבניית חנות וירטואלית נעה בדרך כלל על מאפיינים דומים. אפשר לחלק את זה ל-4,5 מאפיינים בדרך כלל:
א. הצגת המוצר – הצגה כללית של המוצר, שם, תמונה, משפט מכירתי, הצעה לרכישה בכמות מסוימת.
ב .הצגת מפרט המוצר – הצגה הרבה יותר מפורטת של המוצר, המאפיינים שלו, כולל יתרונות, יכולות, משקל, גודל, גיל שימוש וכדומה.
ג. גלריית תמונות – בכל מוצר אפילו אם מדובר במוצר שעיצובו לא מהווה פקטור ברכישה נראה גלריה של תמונות
ד. פרטי תשלום – כמה עולה המוצר, דרכי תשלום, עלות משלוח וכדומה.
ה. אחריות – סוג האחריות שמקבלים, איפה ניתן השירות עבור המוצר, פרטי התקשרות לשירות לקוותת ופרטים נוספים בהם הלקוח יכול להיעזר במידה והוא נתקל בבעיה.
לאחר שהצגנו את כל הפרטים הנ"ל עבור מכירת המוצר, נדאג להעביר את הלקוח אל איזור התשלום, שם הוא יוכל לבצע את הרכישה באמצעות כרטיס אשראי או באמצעות PAYPAL. כאן המקום לציין, חברות רבות ממליצות בעת בניית חנות וירטואלית, לאפשר ללקוחות לעשות גם השוואות בין מוצרים שונים. למשל, אם אתם מוכרים מחשבים ניידים, תנו להם לעשות השוואה בין כמה דגמים, על מנת להקל עליהם ברכישה. על מנת לשכלל אפשרות זו, ניתן ליצור השוואות על פי מוצרים שונים, על פי דגמים, חברות, מחירים ועוד. כך הלקוח מקבל בצורה מאוד ממוקדת את מה שהוא מחפש.
על מנת שהלקוח יוכל להתרשם מכל המוצרים שלכם בחנות ויוכל לבצע את הרכישה בקלות, מוטב להכניס את כל המוצרים לחנות בצורה נוחה ומסודרת. על פי קטגוריות ברורות, עם כפתורים נוחים לגישה, ומעבר חד בין הקטגוריות והמוצרים השונים. על מנת לקרוא לפעולה של הלקוח, קרי לקנות ומהר, יש לאפשר לו בכל שלב לבצע את הרכישה.
לאחר בניית חנות וירטואלית ופרסומה באתר, כל מה שנותר לכם לעשות זה להזין את התכנים בחנות ולעדכן אותם. לשם כך מספיק שאחד מעובדי החנות, מומלץ שיהיה זה עובד שיודע לעבוד טוב ומהר עם מחשבים, יעשה זאת. מלבד זאת, חשוב שיהיה שירות לקוחות פעיל בחנות. מלבד שירות לקוחות טלפוני, אתם יכולים לגם להפעיל שירות לקוחות באמצעות צ'אט דרך האתר. על מנת לקדם את המכירות דרך החנות, מומלץ גם להוסיף צ'אט וירטואלי מכירתי שיפנה לקוחות מכל מקום באתר אל החנות.
כעת כשהגעתם לסיומה של בניית חנות וירטואלית, הגיע הזמן לצאת למבצע קידום בחנות בגוגל, ככל שתמשכו יותר גולשים לאתר כך תגדילו את כמות הלקוחות בחנות.
למידע נוסף על בנייה נכונה של חנות וירטואלית http://konimbo.co.il